MENU

Robotizovaná depaletizace a navěšování hliníkových kol

Robotizovaná depaletizace a navěšování hliníkových kol

Spolehlivé třídění
a navěšování hliníkových kol před lakováním

Automatizovaná linka na depaletizaci a navěšování hliníkových kol

Základní parametry

Prvotní depaletizace hliníkových kol

Prvotní depaletizace

Uchopení trojice hliníkových kol robotem

Uchopení trojice kol

Přemístění hliníkových kol robotem na závěsný dopravníkový systém lakovny

Přemístění kol na závěsný dopravníkový systém lakovny

 

Základní charakteristika

Koncept zahrnuje linku pro robotizovanou depaletizaci hliníkových kol z EWPS palet, kde tato kola jsou dopravníkovým systémem dopravena k robotu navěšování, který je umístí na stávající závěsný dopravníkový systém lakovny. Takto zavěšená kola jsou připravena k lakování.

Popis automatizované linky na depaletizaci a navěšování hliníkových kol

Popis pracoviště:

1  Dopravníkový systém pro dopravu skladovaných kol určených k depaletizaci, Dopravníkový systém pro dopravu EWPS palet, Roboti určení pro depaletizaci hliníkových kol, manipulaci s proklady a EWPS paletami,  Dopravníkový systém určený pro dopravu depaletizovaných kol,  Zásobník palet,  Kamerový systém pro kontrolu typu kola před navěšováním,  Dopravníkový systém pro nesprávná nebo nerozpoznána kola,  Odběrné centrovací místo pro robota navěšování,  Robot navěšování, 10  Závěsný dopravníkový systém lakovny, 11  Dopravníkový systém pro manuální depaletizaci, 12  Dopravníkový systém pro napojení WIP (automatický sklad), 13  Pracoviště ručního navěšování.

 

Popis automatizovaného procesu

► Kola z palet jsou postupně odebírána z dopravníkového systému dvěma roboty a jsou ukládána v řadě za sebou na dva samostatné dopravníky. 
► Plastové proložky mezi koly a kovové EWPS palety navrchu a naspodu jsou tříděny a ukládány na jiné samostatné dopravníky.
► Depaletizační roboti jsou mezi sebou navzájem zkoordinováni, nicméně v případě poruchy jednoho robota je druhý robot schopen pracovat samostatně. 
► Oba dopravníky s koly se následně sbíhají v jeden dopravník, přičemž na tento dopravník se můžou napojit také kola z automatického skladu.
► Kamerový systém pro kontrolu typu, designu a velikosti kola rozpozná nesprávné kusy – tyto kusy jsou pak poslány zvlášť na NOK dopravník.
► Na konci dopravníku odebírá navěšovací robot kola po třech a ukládá je na závěsný dopravníkový systém lakovny. K tomu využívá speciální gripper pro manipulaci s třemi koly. Navěšovací robot pracuje nezávisle na automatické depaletizaci.
► V případě poruchy jakéhokoliv robota jsou připravena pracoviště pro manuální práci s koly, ať už ruční depaletizaci či zavěšování kol.
► Veškerá automatizovaná manipulace s koly probíhá bez jejich poškození, pracoviště s ruční manipulací obsahuje ochranné prvky proti poškození kol.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Automatizovaná linka na depaletizaci a navěšování hliníkových kol

 

VIZUALIZACE – ROBOTIZOVANÁ DEPALETIZACE A NAVĚŠOVÁNÍ HLINÍKOVÝCH KOL